2022. december 19. Budapest
Fontos mérföldkőhöz érkezett a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., amely idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját.
Az A Better Tomorrow™ elnevezésű stratégiát követve a BAT célja az, hogy olyan innovatív termékeket kínáljon a felnőtt fogyasztóknak, amelyek használata tudományosan igazoltan kevesebb kockázattal* jár az egészségükre a hagyományos dohánytermékekhez képest. Emellett a vállalat kiemelt hangsúlyt fektet a fenntartható működésre. Fennállásának 30. évében a magyar BAT entitás és a pécsi gyár kiemelt szerepet tölt be a BAT globális átalakulásában, egy jobb holnap építésében.
Az 1992-ben alapított BAT Pécsi Dohánygyár Kft. Budapesten több mint 100, Pécsett pedig több mint 900 főt foglalkoztat, a baranyai régió egyik legjelentősebb munkáltatója. 2021 óta a hazai piacon is elérhető a vállalat dohányhevítő készüléke, amely egy kevésbé káros* alternatíva a hagyományos cigaretta fogyasztáshoz képest. Pénzügyi eredmények tekintetében a cég 2021-ben 178,7 milliárd forintos nettó árbevétel mellett közel tízmilliárdos adózott eredményt ért el.
A gyártókapacitás 2019-es bővítésének köszönhetően a globális vállalat egyik legfontosabb gyártóhelyévé vált a pécsi nikotinpárnagyár, amely közel 30 piacra gyártja ezt a kevésbé káros* terméktípust. A nikotinpárnagyár 2021-ben szerzett karbonsemlegességi tanúsítványt és kizárólag zöldáramot használ. Itt és a másik két telephelyen, az idén 110 éves, történelmi pécsi dohánygyárban, illetve a 2014-ben alapított szivarkagyárban is folyamatosan keresik az energiahatékonyság javításának további lehetőségeit.
„A fenntartható működés mellett az innováció a termékfejlesztési irányokat is meghatározza” – mondta Orosz Zoltán, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „az ártalomcsökkentési törekvéseknek például nagy lendületet ad az a nemrég publikált kutatás , amely megerősítette, hogy a dohányzás okozta egészségügyi ártalmak csökkenthetőek, amennyiben a hagyományos termékek fogyasztói - akik számára a leszokás valamilyen okból nem opció - teljesen átállnak hevítéses dohánytermékek használatára”.
A BAT iparága egyik vezető nagyvállalata, amely több termékkategóriában is gyárt fogyasztási cikkeket. Célja „Egy jobb holnap” (A Better Tomorrow™) építése azáltal, hogy csökkenti üzleti tevékenységének az emberek egészségére gyakorolt hatását, ennek magvalósítása érdekében a felnőtt fogyasztókat olyan termékekkel látja el, amelyek fogyasztása tudományosan alátámaszthatóan kevesebb kockázattal* jár az egészségükre nézve.
A vállalat világosan kommunikálja, hogy a hagyományos cigaretta fogyasztása komoly egészségügyi kockázatokkal jár, amelyek elkerülésének egyetlen módja az, ha valaki nem is kezd el dohányozni, vagy minél előbb abbahagyja a dohányzást. Azokat pedig, akik továbbra is dohányoznak, arra ösztönzi, hogy térjenek át olyan kevésbé káros* termékek fogyasztására, amelyek tudományosan alátámaszthatóan kisebb kockázatot jelentenek az egészségre. Ennek megvalósítása érdekében a BAT egy teljes egészében fogyasztó-központú, fogyasztási cikkeivel több kategóriában is aktív vállalattá alakul át.
A BAT célja, hogy 2030-ra 50 millió fogyasztója legyen füstmentes termékeinek és 2025-re 5 milliárd fontos újkategóriás árbevételre tegyen szert. A BAT olyan ESG célokat tűzött ki maga elé, amibe beletartozik 2030-ra a teljes karbonsemlegesség elérése (Scope 1&2), 2025-re pedig a szükségtelen egyszer használatos műanyag használatának megszüntetése, valamint minden műanyag csomagolás újrafelhasználhatóvá, újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá tétele.
A BAT több mint 52.000 munkavállalót foglalkoztat világszerte, és több mint 175 országban van jelen. A BAT Vállalatcsoport 2022 első felében 12,87 milliárd font bevételt és 3,68 milliárd font nyereséget termelt.
A vállalat termékkínálata a globális cigarettamárkákból és az egyre növekvő, kevésbé káros* új kategóriás dohány- és nikotin termékekből, valamint a hagyományos nem éghető dohánytermékekből áll. Ezek közé tartozik az e- cigaretta, a hevítéses dohánytermékek, valamint a dohányt nem tartalmazó nikotinpárnák. 2022 első felében 20,4 millió fogyasztónk választotta a nem hagyományos termékeinket, ami 2,1 milliós növekedést jelent 2021 teljes évhez képest.
* A bizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.
Jelen közlemény előre tekintő kijelentéseket tartalmaz, többek között olyanokat, amelyeket az Amerikai Egyesült Államok 1995. évi Private Securities Litigation Reform jogszabálya így értelmez. Ezek a kijelentések gyakran
használnak olyan szavakat, mint a „hisszük”, „elvárjuk”, „talán”, „lehetséges”, “tennénk”, “tennünk kellene”, „szándékozunk”, „tervezzük”, „potenciális”, “megjósol”, „tenni fogjuk”, „előreláthatóan lesz”, “becslésünk szerint”, “project”,
„úgy pozícionáljuk”, „stratégia”, „kitekintés”, „cél” és ezekhez hasonló kifejezéseket. Ezeknek a kijelentéseknek egy része az értékesítési, az újgenerációs termékekből származó árbevételi és ESG célokra vonatkozik.
Minden ilyen előre tekintő nyilatkozat előrejelzéseket és feltételezéseket tartalmaz, amelyek megvalósulása bizonytalan és számos tényezőtől függ. Azt feltételezzük, hogy a közleményünkben szereplő várakozások józan számításokra épülnek, ám számos változó van rájuk hatással, így a tényleges eredmények eltérhetnek attól, amit a jelen tudásunk szerint elvárunk. Azokat az okokat, amelyek a tényleges eredményeknek és fejleményeknek az előre tekintő nyilatkozatokban megfogalmazott várakozásoktól való eltérését okozhatják a 2020-as évi éves üzleti jelentésben szereplő “Forward-looking statements” és "Group Principal Risks" bejegyzések, valamint a British American Tobacco p.l.c. (BAT) Form 20-F elnevezésű dokumentumai tartalmazzák.
A fentiekre és az egyéb tényezőkre vonatkozó további információk megtalálhatóak a BAT által az Amerikai Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez (SEC) benyújtott beadványokban, beleértve a 20-F nyomtatványról szóló éves jelentést és a 6-K nyomtatvány aktuális jelentéseit, amelyek a SEC honlapján (https://www.sec.gov), továbbá a BAT éves üzleti jelentéseiben olvashatóak, amelyek térítésmentesen elérhetőek a BAT honlapján (www.bat.com).
A múltbeli teljesítmény nem feltétlenül vetíti előre a jövőbelit, ezért azoknak, akik előremutatást szeretnének erre vonatkozóan kapni, érdemes független pénzügyi tanácsadóhoz fordulniuk. Az előre tekintő nyilatkozat azt tükrözi, hogy a nyilatkozat kiadásának időpontjában milyen ismereteknek és információnak voltunk birtokában. A BAT nem vállal kötelezettséget arra, vonatkozóan, hogy ezeket a jövőbe tekintő nyilatkozatokat utólag frissítse, vagy felülvizsgálja az új információk, illetve fejlemények tükrében, vagy bármilyen más okból. Felhívjuk az előre tekintő nyilatkozatok olvasóinak figyelmét, hogy ne tekintsenek ezekre biztosan bekövetkező kijelentésekként.
A 110 éves pécsi dohánygyárat 1992-ben vásárolta meg a BAT. A vállalatcsoport 175 országban több mint 200 márkát forgalmaz és több mint 52.000 alkalmazottat foglalkoztat. A magyarországi leányvállalat a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., amely a száztízéves múltra visszatekintő dohánygyárat, a 2014-ben átadott szivarkagyárat, valamint a 2019-ben nyílt, világszerte számos piacot ellátó nikotinpárnagyárat üzemelteti.